1403-07-13 05:08
65
0
91614
دختر شهید زین‌العابدین ملک:

پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زمین نماند

دختر شهید زین‌العابدین ملک گفت: دیدن حتی یک نفر بی‌حجاب دل خانواده‌های شهدا را به درد می‌آورد، کوتاهی مسئولان خیانت به خون شهداست، پرچم استقلال هویتی و فرهنگی نباید زمین بماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، شهدا جان دادند که ما زیر پرچم اسلام آزاد زندگی کنیم اگر کوتاهی کنیم به قطره قطره خون شهدا باید پاسخگو باشیم.

حجاب حقیقتی است که به تنهایی حریف تمام شجاعت فرهنگ غربی است. حجاب سراسر وقار و ارزش‌گذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام به وسیله حجاب است، این را باید خیلی قدر بدانیم و از اسلام به خاطر مسئله مهم حجاب باید تشکر کرد.

این بار برای تهیه گزارش به روستای تقی‌آباد شهرستان گرگان سفر کردیم تا از نزدیک به درد و دل دختر شهید زین‌العابدین ملک گفتگو کنیم.

رقیه ملک دختر شهید زین‌العابدین ملک است که در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» اظهار کرد: مهمترین خواسته من از مسئولان رسیدگی به وضعیت حجاب در جامعه است وقتی در خیابان قدم می‌زنم و وضعیت برخی از بانوان بی‌حجاب را می‌بینم واقعا دلم به درد می‌آید لطفا مسئولان به جد پیگیری کنند.

وی ادامه داد: پدرم موقع شهادت ۳۱ سال داشت او متولد سال ۱۳۳۱ بود که سه بار به جبهه اعزام شد و سرانجام در عملیات محرم در منطقه موسیان در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

ملک در خصوص ویژگی‌های رفتاری پدر شهیدش در گفتگو با خبرنگار «گلستان ما» گفت: پدرم بسیار دلسوز، مهربان و دست و دلباز بود زمانی که پدرم شهید شد من فقط پنج سال داشتم و خیلی از پدرم خاطره‌ای ندارم.

دختر شهید ادامه داد: زمانی را به یاد دارم که پاهایم سوخته بود و تاول زد و پدرم شبانه‌روز مانند یک پرستار از من محافظت می‌کرد.

ملک خاطرنشان کرد: شغل پدرم حلب‌کوبی بود و یادم است که در ایام مبارک رمضان در آن هوای داغ تابستان هرگز روزه و نمازش را ترک نمی‌کرد.

وی اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه را خط قرمز خواند و ابراز کرد: پدرم در وصیت نامه‌اش قید کرده بود که تابع ولایت فقیه باشید و هرگز از سخنان رهبری عدول نکنید.

خواهر شهید ملک نقش حجاب در جامعه را بسیار ضروری خواند و ابراز کرد: بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دیدن برخی بی‌حجابی در جامعه دل ما به درد می‌آید از نیروی انتظامی به دلیل اجرای طرح نور تشکر می‌کنم و امیدوارم این طرح با قوت ادامه پیدا کند.

خبرنگار: سمیرا رجبی

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.